15 oktober 2021

Kandidatenlijst GR2022

SGP Neder-Betuwe wil koersvast doorgaan!

Met de hieronder gepresenteerde kandidatenlijst van de SGP Neder-Betuwe wil de partij ‘koersvast’ doorgaan. De lijst bevat veel namen van oudgedienden. Met de verkiezingsslogan ‘Zorgzaam & koersvast’ sorteert de partij voor op een voortzetting van het huidige beleid met aandacht voor het traditionele gezin.

De huidige SGP-wethouders Nees van Wolfswinkel en Marien Klein staan hoog op de lijst en zijn beiden weer beschikbaar als wethouder voor de nieuwe raadsperiode. Wethouder Van Wolfswinkel: “De afgelopen jaren zijn erg goed bevallen en we hebben veel werk mogen doen. De SGP-fractie wil graag verder bouwen aan een stabiele en gezonde gemeente.”

Zeven van de huidige (burger)raadsleden keren terug op de lijst. Na lijsttrekker Nees van Wolfswinkel, komt de huidige fractievoorzitter, Dik Waasdorp, op de tweede plaats. Op nummer drie staat wethouder Marien Klein. De vierde plaats wordt ingenomen door Willem Keuken uit Ochten. Jan Pul, in een eerdere periode SGP-raadslid, keert weer terug op de lijst.

Wethouder Marien Klein licht de verkiezingsslogan ‘Zorgzaam & Koersvast’ toe: “We willen graag verder bouwen aan een financieel gezond en zelfstandig Neder-Betuwe. Voor ons zijn christelijke normen en waarden erg belangrijk met oog voor onze naaste, zorg voor de schepping, aandacht voor het traditionele gezin en behoud van de zondagsrust.”

De SGP-kandidaten komen uit de verschillende dorpen van onze gemeente. SGP Neder-Betuwe gaat de verkiezingen in met het thema Zorgzaam & Koersvast. De SGP te Neder-Betuwe zit momenteel met 2 wethouders in het college en heeft 8 raadsleden.

De kandidatenlijst is via onderstaande link te downloaden:

Kandidatenlijst GR2022