13 februari 2014

van de SGP-lijsttrekker

Beste kiezer,

Binnenkort zullen er weer gemeenteraadsverkiezingen gehouden worden. U wordt in de gelegenheid gesteld uw stem uit te brengen op die partij die uw gevoelens het best vertolkt. Iedere partij probeert, op welke wijze ook, u te bewegen uw stem op haar uit te brengen. Veel beloftes worden gedaan. Maar… belofte maakt schuld. Het coalitieprogramma waarmee de bijna voorbije raadsperiode gewerkt werd, droeg dan ook de naam ‘Realisme in ambitie’. We hebben veel wensen, maar niet alles is haalbaar. Desondanks is het gelukt een groot aantal plannen te realiseren. U kunt daar meer over lezen in het verkiezingsspecial  van het SGP nieuws dat binnenkort op uw deurmat valt

Voor de SGP is de overheid ‘Gods dienares, u ten goede’. In die visie zoeken wij het welzijn van alle burgers. Het is onze overtuiging  dat een overheid die handelt naar de normen van de Bijbel zorgt voor rust en stabiliteit in de samenleving. Vandaar ons verkiezingsmotto: ‘Vanuit overtuiging’. De SGP, de oudste partij in ons land, heeft al jaren getoond een constructieve bijdrage te willen leveren aan het openbaar bestuur, ook in onze gemeente. Een stabiele overheid is ook onontbeerlijk  in de raadsperiode die DV voor ons ligt.

Er komt de komende tijd veel op de lokale overheden af. Vanaf 1 januari 2015 zal de AWBZ bij de gemeenten worden ondergebracht. Dit geldt ook voor de Wet Werken naar Vermogen en de Jeugdzorg. De SGP zal sterk inzetten op identiteit gebonden zorg.  Al deze veranderingen vragen ook veel expertise in het goed beheer van de financiën. Het mag niet zo zijn dat tekorten zomaar op burger worden verhaald. De SGP zal zich ten uiterste verzetten tegen een nieuwe herindeling.  Winkels moeten op zondag gesloten blijven. Woningbouw voor alle doelgroepen, ook mantelzorg, zal onze blijvende aandacht vragen, initiatieven van onze ondernemers moeten we waarderen, en waar mogelijk faciliteren. De agrarische sector moet ruimte krijgen voor duurzame groei. In deze brochure wordt u uitgebreid  over al deze en andere onderwerpen geïnformeerd.

Het is onze intentie een bijdrage te leveren aan het welzijn en de welvaart van onze inwoners. Daar staat de SGP voor. Vanuit overtuiging. We hebben een kandidatenlijst samengesteld die  waardevolle en gevarieerde ervaring en expertise vertegenwoordigt. Essentieel voor een goed bestuur van onze gemeente.  Graag stel ik de overige kandidaten op deze website aan u voor. Geef uw stem – vanuit overtuiging – aan de SGP!

Nees van Wolfswinkel