17 februari 2014

SGP Neder-Betuwe: Zorg voor elkaar, Zorg met identiteit!

Met de juiste zorg kunnen mensen langer zelfstandig blijven wonen. Maar wie verleent en betaalt deze zorg? De komende tijd gaan we als gemeente steeds meer taken overnemen van ‘Den Haag’. We zullen zorgvuldig om moeten gaan met de middelen die we hebben. Zorgvuldig, maar ruimhartig. Barmhartig voor mensen in kwetsbare omstandigheden, en tegelijk rechtvaardig voor profiteurs. De naastenzorg is een taak van ons allemaal. Mantelzorg willen we dan ook zoveel mogelijk stimuleren en ondersteunen. Daar waar we betaalde zorg aanbieden, moet deze zoveel mogelijk aansluiten bij de vraag van cliënt. Dat betekent óók dat de keuzevrijheid gegarandeerd moet zijn. Iedereen moet kunnen kiezen voor een zorgaanbieder die aansluiten bij zijn/haar specifieke levensbeschouwelijke en culturele wensen.

Gezinnen zijn de hoeksteen van de samenleving. Samen met ouders willen we ons dan ook inzetten voor goede jeugdzorg. Dat wil zeggen: professioneel, tijdig en zoveel mogelijk in de eigen omgeving. Als het om zorg gaat, nemen we graag de mogelijkheden van mensen als uitgangspunt. En dat geldt ook voor ons beleid met betrekking tot arbeidsongeschikte mensen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. We willen een ieders mogelijkheden – samen met werkgevers – optimaal benutten. Het ontvangen van een uitkering is niet vrijblijvend. Laten we het nakomen van afspraken rond arbeids- en re-integratieverplichtingen strikter handhaven!  Laat het duidelijk zijn: wie zorg nodig heeft in de gemeente Neder-Betuwe, kríjgt die zorg. Vanuit overtuiging