17 februari 2014

SGP Neder-Betuwe: ruim baan voor economische groei!

Als het met de bedrijven in onze gemeente goed gaat, gaat het met heel veel mensen goed. We dragen dan ook graag bij aan een goed ondernemersklimaat. Laten we de administratie- en regeldruk voor ondernemers terugbrengen tot het minimum. Tegelijkertijd gaan we optimale huisvestingsmogelijkheden bieden. We zouden meer bedrijventerreinen moeten revitaliseren zoals ‘Het Panhuis’.  Daarnaast ontwikkelen we nieuwe terreinen – als tenminste duidelijk is welke economische groei ze met zich meebrengen en wat de risico’s zijn. Zo kijken we ook aan tegen de ontwikkeling van een containerterminal en nieuw bedrijventerrein rond Biezenburg. Goed plan, maar laten we onze ambities goed onderbouwen en als gemeente de regie houden.

Gaat het om onze economie, dan is de infrastructuur ook van belang. Veel lokale en regionale wegen slibben dicht door het toenemend aantal auto’s. Daar moeten we wat aan doen! Verbreding van de A15, een visie op de Rijnbrug, een ontsluitingsweg voor het Agro Business Centrum, betere aansluitingen in het openbaar vervoer: voor ons zijn het speerpunten.

We willen graag op een verantwoorde manier ruim baan maken voor economische groei. Vanuit overtuiging.