26 oktober 2016

PERSBERICHT CDA EN SGP MOTIE VAN WANTROUWEN

De fracties van SGP en CDA vinden al geruime tijd dat de samenwerking met wethouder Van Neerbos zeer te wensen over laat. Nees van Wolfswinkel (SGP): “De wethouder voert het vastgestelde beleid op een geheel eigen wijze uit en informeert de raad daar onvoldoende en onvolledig over. Gesprekken daarover met coalitiepartner PvdA en hun wethouder hebben geen verbetering opgeleverd in het functioneren van de wethouder.” Doordat de (collegiale) samenwerking verslechterde, vloeide ook de chemie met de PvdA-fractie weg. Er is een onwerkbare situatie ontstaan, waardoor de SGP-fractie en de CDA-fractie na langdurige overwegingen hebben besloten het vertrouwen in wethouder Van Neerbos op te zeggen.  Herma van Dijkhuizen (CDA): “We hebben de wethouder de gelegenheid gegeven om zelf op te stappen. Tot onze grote verbazing publiceert de PvdA deze avond onverwachts een persbericht dat ze uit de coalitie stappen.  Terwijl we op het zelfde moment notabene overleg hadden als fractieleiders van SGP, CDA en PvdA.”