6 januari 2020

Marien Klein wethouderskandidaat SGP Neder-Betuwe

Opheusden, 6 januari 2020

‘Bankier’ Marien Klein SGP-wethouderskandidaat voor Neder-Betuwe

NEDER-BETUWE – De SGP-fractie van de gemeenteraad in Neder-Betuwe draagt Marien Klein voor als wethouderskandidaat. Marien Klein krijgt naar verwachting de portefeuille van zijn voorganger Hans Keuken, met onder andere financiën, jeugdzorg en onderwijs.

Marien Klein (45) is nu nog werkzaam als vermogensmanager bij de Rabobank in Gelderland-Zuid. Bij de laatste drie gemeenteraadsverkiezingen was hij campagneleider voor de SGP. Ook is hij al jaren actief als bestuurslid van de SGP-kiesvereniging Kesteren en van de gemeentelijke afdeling SGP Neder-Betuwe. Naast zijn politieke bestuursactiviteiten is Marien bestuurslid bij Regio-Ondernemers Betuwe, een ondernemersvereniging die strijdt tegen armoede.

Marien is gehuwd, vader van drie kinderen en woont sinds 1999 in Kesteren. “Ik vind het een mooie uitdaging en ben dankbaar dat ik voorgedragen word als wethouder”, zegt hij. “Ik kijk uit naar een mooie verbindende samenwerking met alle inwoners van Neder-Betuwe en een prettige samenwerking met collega-bestuurders, gemeenteraad, ambtelijke organisatie en alle partners om ons heen. Ik hoop en bid onze God om kracht, wijsheid en inzicht en zet mij graag in voor een sterk Neder-Betuwe”.

De fractie en het bestuur van de SGP zien in Marien een gedreven en motiverende bestuurder met veel aandacht voor de betrokkenheid van mensen, zowel inwoners als ambtenaren, die vanwege zijn jarenlange bancaire ervaring, ook goed op de financiën van de gemeente gaat passen.

Fractievoorzitter Dik Waasdorp geeft aan blij te zijn dat de fractie spoedig binnen de gemeente een nieuwe wethouder heeft gevonden: “Marien is een enthousiaste verbinder die graag draagvlak creëert. We hebben er alle vertrouwen in dat hij samen met het college en de raad verder gaat bouwen aan een mooi en sterk Neder-Betuwe.”

Marien zal naar verwachting eind februari of begin maart starten als wethouder. De wethoudersvacature ontstaat op 13 januari als Hans Keuken aan de slag gaat bij FTH Groep, bekend van Babypark. Hans is ruim 11 jaar wethouder geweest voor Neder-Betuwe. Op vrijdagmiddag 24 januari wordt met een receptie afscheid van hem genomen.

Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met Dik Waasdorp, fractievoorzitter van de SGP Neder-Betuwe: 06-25093839