21 oktober 2013

Kandidatenlijst

SGP Neder-Betuwe versterkt kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen met aantal jonge kandidaten.

Nadat de ledenvergadering van de gemeentelijke kiesvereniging van de SGP in de gemeente Neder-Betuwe op 28 februari het huidige raadslid Nees van Wolfswinkel al unaniem gekozen had als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen die in maart 2014 gehouden zullen worden, is op een onlangs gehouden ledenvergadering de definitieve kandidatenlijst vastgesteld. Na Van Wolfswinkel volgt op de  tweede plaats de huidige wethouder W.J.Keuken uit Ochten. De huidige fractievoorzitter C. van Tuijl staat op de derde plaats. In een eerder stadium had hij al aangegeven niet meer beschikbaar te zijn voor het lijsttrekkerschap. Na Van Tuijl volgen de zittende raadsleden T.J. de Vree te Dodewaard, J.Pul te Kesteren en G.R. van Leeuwen te Opheusden. Op de 7e plaats staat de heer W.F.Keuken te Ochten. De heer Keuken (32 jaar) is sinds 2006 burgerraadslid. In het dagelijks leven is hij zelfstandig ondernemer in de bouwsector. Op de 8e plaats volgt de heer J.Eerbeek (29 jaar) te Opheusden. De heer Eerbeek heeft rechten gestudeerd en is werkzaam als advocaat. De heer D.A.Waasdorp (36 jaar) uit Ochten staat op de 9e plaats. De heer Waasdorp heeft bedrijfseconomie gestudeerd en is eigenaar van het gelijknamige accountantskantoor Waasdorp Accountants en Adviseurs te Ochten. Op de 10e plaats staat de heer E.P.Arends te Opheusden. De heer Arends heeft civiele techniek gestudeerd en is werkzaam als bouwkostendeskundige. Hij heeft jarenlang ervaring opgedaan als bestuurslid van de RMU. De huidige raadsleden J.H.Langenberg en J.W. Crum hebben beiden aangegeven niet verkiesbaar te zijn voor een nieuwe raadsperiode.